Minggu, 19 Agustus 2012

Merindukan Rasulullah SAW

Wahai lelaki mulia yang kata-katanya selalu lembut
Adakah kau rindu dengan umat mu saat ini
Wahai lelaki mulia yang perangainya selalu baik
Adakah aku yang berdosa ini kau akui sebagai umat mu
Wahai lelaki mulia yang selalu tersenyum
Adakah aku pantas bertemu dengan mu kelak
Wahai lelaki mulia yang di rahmati Allah
Adakah kau merasa sedih dengan umat mu sekarang ini
Sungguh dunia memilaukan aku dan sebagian yang lain
Takutlah aku, harta ku menjadi penghambat pertemuan ku dengan mu
Takutlah aku, ilmu ku yang sedikit ini menjadi jarak antara aku dan kau
Takutlah aku, dosa-dosa ku membuat kau bersedih hati
Jikalah aku bersama mu saat itu akupun takut tak bisa menjadi sebaik yang engkau harapkan
Wahai lelaki mulia yang selalu berdoa untuk umat mu
Kelak dimasa mendatang  izinkalah aku menjadi orang yang juga membela agama Allah
Wahai lelaki penggenggam hujan
Sungguh banyak yang ingin aku tanyakan dari kegelisahan hati ini
Biarlah pertanyaan ini ku simpan hingga sampai saatnya aku bertemu dengan mu,
Sholawat serta salam kucurahkan kepada mu wahai lelaki mulia
Cukuplah kerinduaan ku kepada mu sebagai pelipur lara.
My Room, 17 Agustus 2012 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

 

Sample text

Sample Text

Sample Text